τη "Φαύστα" του Μποστ και το μονόπρακτο του Ν. Λάσκαρη
"Μαύρη Παρηγοριά".
"Μαύρη Παρηγοριά".
Ο Μποστ κατάφερε να δημιουργήσει ένα εντελώς προσωπικό και
αναγνωρίσιμο σατιρικό ύφος ως σκιτσογράφος, κειμενογράφος,
θεατρικός συγγραφέας, αλλά και ζωγράφος.
Προκειμένου να σατιρίσει την καθαρεύουσα, ανακάτευε λόγιες
εκφράσεις με λαϊκές και έγραφε εντελώς ανορθόγραφα, σατιρίζοντας
τον ημιμαθή Έλληνα.
εκφράσεις με λαϊκές και έγραφε εντελώς ανορθόγραφα, σατιρίζοντας
τον ημιμαθή Έλληνα.
Η σάτιρα του στοχεύει κυρίως τον καθωσπρεπισμό, την ημιμάθεια
και το νεοπλουτισμό, την ξενομανία, τις έντονες ταξικές αντιθέσεις
της μεταπολεμικής Ελλάδας, καθώς και την ελληνική πολιτική ζωή.
και το νεοπλουτισμό, την ξενομανία, τις έντονες ταξικές αντιθέσεις
της μεταπολεμικής Ελλάδας, καθώς και την ελληνική πολιτική ζωή.
Από τα μέσα της δεκαετίας του 1960 και μετά, αφιερώθηκε στη
ζωγραφική και το θέατρο.
ζωγραφική και το θέατρο.
Τα σατιρικά θεατρικά του έργα είναι γραμμένα σε δεκαπεντασύλλαβο.
Ο Νικόλαος Λάσκαρης εμφανίστηκε στην περιοχή των μονοπράκτων
το 1886, γρήγορα όμως αφιερώθηκε στην υπηρεσία της κωμωδίας-φάρσας
και πλούτισε αυτό το είδος με μερικά πετυχημένα και πολυπαιγμένα
μονόπρακτα.
το 1886, γρήγορα όμως αφιερώθηκε στην υπηρεσία της κωμωδίας-φάρσας
και πλούτισε αυτό το είδος με μερικά πετυχημένα και πολυπαιγμένα
μονόπρακτα.
Η «Μαύρη Παρηγοριά» γράφτηκε το 1902 και σήμερα διατηρεί την
επικαιρότητά της, αφού τα στοιχεία που διακωμωδεί δε θα πάψουν να
χαρακτηρίζουν οικογενειακές και κοινωνικές συνθήκες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου